Work out diary : Sick days

9:15

Cvičiť alebo necvičiť keď sme chorý ?
NIE, NIE , NIE, ja to chápem sme namotivovaný ( čo je absolútne super ), máme prepracovaný plán (ktorý funguje ešte lepšie ako sme očakávali), nejaká akcia sa blíži, kde chceme vyzerať čo najlepšie (poprípade ide leto).Alebo ste začali nejakú 30 days challenge, a toto je prvý krát, čo poctivo idete každý deň, už ste na  15-16 dni a zrazu choroba.Tak sa presvedčíme, premôžeme a ide sa makať.
No celé zle .

Bohužiaľ poznám kopec ľudí aj športovcov (nie len rekreačných, ktorý toto robia) a priznám sa, že ešte minulý rok som to robila aj ja.

Exercise or not exercise when we are sick?
 NO, NO, NO, I understand we are motivated (what is totally awesome), we have an elaborate plan (which works even better than we expected), some event is coming up, where we want to look our best (or now summer is coming) .Or you started some 30 days challenge, and this is the first time that honestly do every day, you're at 15th  day and suddenly you are sick ( really sick) .So we persuade ourself that it is OK and go to exercise.

But the whole thing is evil.

Unfortunately I know a lot of people and  also athletes (not just recreational who do this) and admit that even last year I do that too.


Najhoršie je ak máte teplotu, cvičením zvýšite svoju vnútornú teplotu a môžte urobiť ( a pravdepodobne urobíte) viacej škody. A čo je podla mňa najhoršie predĺžite dobu liečenia, čiže sa budeme  musieť vzdať makania na dlhší čas ako bolo planované. A to už žačína byť riadne na nervy prípadne nás to tak rozladí, že prestaneme cvičiť úplne ( však na čo).

Najlepšie je si dať voľno, ak máte možnosť vyležať, teplé čajíky a čokoľvek, čo máte osvedčené, že pre Vás funguje najlepšie ( ja viem, že to nie je vždy možne život akolo nás sa nezastavi a máme isté povinnosti).  Ak sa to stane mne (čo sa stalo minulý týžden, zjedla som niečo pokazené a mala som aj teploty 2 dni) tak to berem ako regeneračné dni. Také poriadne 3-4 dni je niekedy to čo potrebujete - často to preženieme s cvičením i keď s dobrým umyslom, a navyše potom zistite, že  sa zvýšila kúsok výkonnosť (dobre oddýchnute telo to je radosť) a nadšenie z cvičenia sa vrati späť. A u tých, ktorý chudnú tak sa môže znova naštartovať ak sa dostali do plateau efektu.

Čiže nakoniec choroba bola super (určite nie :) ) Len som tým chcela povedať, že nie vždy je všetko také zlé ako to na začiatku vyzerá. A ak sa ešte nebude stresovať nad tým a zožierať, že nemožem a čo som vynechala a aký to bude mať dopad ..... rýchlejšie vyzdravejete (hmm, je to vôbec slovenske slovo ?) A najdoležitejšie je aby ste boli štastný ak ste väčšinu času namosurený vystresovaný z vašej diéty a cvičebného plánu robíte niečo zle.


The worst thing is if you have a fever, exercise increases your internal temperature and can do  (and probably do) more harm. And what I think is the worst is that it extends treatment period , so we'll have to give up working out  for a longer time than we planned. And that SUCKS and a lot of people gave up completely why  even bother with exercise.

The best thing  you can do is rest if you have the opportunity to lie down (sleep), warm teas and whatever you have proven that it works  for you. If this happens to me (what happened last week I ate something bad and had fever for two days), so I had 2 extra regenerative days ( awesome). Sometimes 3-4 days of rest is exactly what you need because we often overexercise (with good intention to get in better form even faster) plus then you can discover that you  increased the performance level (well rested body it's a pleasure) and working out is so awesome again. And for those who try to  lose weight metabolism can be re-started especially when you got to the plateau effect. 

So eventually the sickness was great (certainly not :)) I just wanted to tell  that everything is not always as bad as it seems at the beginning. And if you will not be stress about that you missed one or even three workouts or couldn't eat as you planned and  how this will impact your plan you'll  recover faster and also be happier person - what is by me most important if you are all time grumpy, stressed out about this stuff YOU ARE DOING SOMETHING WRONG.
Next workout diary: how important is choosing good personal trainer/instructor

 Cvičíte keď ste chorý?   Do you work out when you are sick?
A ešte ako sa Vám páči táto séria work out diary?  And how do you like these work out diaries?
Thank you for your feedback :)
Thanks for looking and commenting! May the force be with you  

You Might Also Like

10 komentárov

  1. Oh, I love it, it's like you read my mind, please don't stop writing one day your blog will be very popular just hold on :)
    Anke

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. this is the nicest comment I ever had thank you very much and definitly trying to keep up with blogging because I found it to be fun :) once again thank you Anke

      Odstrániť
  2. Ja sa niekedy musím nútiť cvičiť aj keď nie som chorá. :D Keď už som, tak som rada, že mám oddych.
    SweetSunshine

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako nutit sa cvicit ked nie som chora poznam aj ja a myslim si ze kazdy kto pravidelne cvici proste je den niekedy aj tyzden ked sa mi fakt ze nechce

      Odstrániť
  3. Nezvyknem cvičiť, keď som chorá... a poväčšine ani keď som zdravá :D

    Daniela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som sa zasmiala, veď aj to je riešenie

      Odstrániť
  4. Lovely!!!

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. yeah, I sometimes do exercise when I'm sick I know I shouldn't but it's hard sometimes it's ok and other times it get worse :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja som sa tiež na vlastnej chybe musela presvedčiť, že radšej nech človek ostane 3 dni v posteli a potom je fit ako rybička, ako ísť aj napriek chorobe cvičiť a ťahá sa to s ním aj 3 týždne. Kika – Blog for smile

    OdpovedaťOdstrániť

I love your comments and also your blogs so leave me you address (so I can check and maybe even stalk) but please no more follow for follow - if you like me follow me, if not - don't, no hard feelings :)