The Martian

12:37

Kniha ktorá ma uchvátila.

Andy Weir  Marťan / The Martian


K tejto knihe som sa dostala vďaka filmu . Vždy si radšej najprv prečítam knihu a potom pozriem film. A musím povedať WAU už sa mi dávno nestalo, že kniha ma tak chytila , že som ju prečítala na jeden šup (6,5 hodín non stop čítania  a veľké množstvo kávy). Jednoducho som sa nemohla odtrhnúť. Príbeh je perfektne povedaný, napätie je úžasne stupňované. Weir to napísal tak skvele, že som mohla cítiť tu úzkosť z izolácie ako čo cítil Mark. Jednoducho táto kniha ma úplne pohltila ešte nikdy som si neželala aby bol nejaký charakter skutočný. (OK Harry Potter ale kto by nechcel bývať v Rockforte a v tom čase som bola teen ).
Film je dobrý ale kniha je brilantná. Napr. keď sa mu konečne podarilo skontaktovať s NASA a ich rozhovory som mrela od smiechu.  Humor v tejto knihe je naozaj skvelý. A aj technický ľudia si tu prídu na svoje (informatici, fyzici,..)

-"Áno, samozrejme lepiaca páska funguje vo vákuu. Lepiaca páska funguje kdekoľvek. Lepiaca páska je čarovná a mala by byť uctievaná. " úplne súhlasím :) 
-parafrazovana debata:(riešenie problému) Watney : Rozobral som ho, našiel som problém a opravil ho.
NASA: chumaj
- Ale viete čo? Kilowatthodiny na jeden sol sa hrozne hlúpo píšu. Vymyslím tej jednotke nejaký vedecký názov. ...  Budem jej hovoriť nindžapirát .

Ešte by som chcela táto kniha je vydaná v dvoch verziách originál a podľa filmu odporúčam originál.

I got this book because movie was coming out and I prefer to read  book first. I have to say WAU this book blow my mind, it's quite a time  when book was amazing like this, couldn't stop reading . So I was reading non stop for 6,5 hour (lots of coffee was needed).
Story is perfectly told, it's gripping, simply very well written. Weir wrote it so well I could feel the isolation that Mark Wagner felt.
I have never wanted  for the characters in a book to be real person (ok maybe Harry Potter but come on Rockfort , and I was teen.)

Movie is good but book is awesome. Possible my favourite book of 2016 .

Some really awesome quotes:
-“Yes, of course duct tape works in a near-vacuum. Duct tape works anywhere. Duct tape is magic and should be worshiped.”  couldn't agree more, and we all know everything can be fixed with duck tape.
-“Also, I have duct tape. Ordinary duct tape, like you buy at a hardware store. Turns out even NASA can’t improve on duct tape.”
-“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".” 
- “They say once you grow crops somewhere, you have officially ‘colonised’ it. So technically, I colonised Mars.
In your face, Neil Armstrong!” 

-“You know what? "Kilowatt-hour per sol" is a pain in the ass to say. I'm gonna invent a new scientific unit name. One kilowatt-hour per sol is... it can be anything... um... I suck at this... I'll call it a "pirate-ninja".”
-“I told NASA what I did. Our (paraphrased) conversation was: Me: “I took it apart, found the problem, and fixed it.” NASA: “Dick.”  
-“Fun fact: This is exactly how the Apollo 1 crew died. Wish me luck!” 

ok you really need to read it so do what you need, go buy it, borrow it ,steal it ( just joking ) READ IT:) 
and by the way this book exist in two version by movie and original this review is based on original. 

Thanks for looking and commenting! May the force be with you 
Have a nice weekend.

You Might Also Like

12 komentárov

  1. Tento príbeh bol veľmi oceňovaný aj ako film :) Ani jedno som však nevidela/nečítala no určite by som to chcela napraviť :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. rozhodne si precitaj, keď budeš mať čas. Film je veľmi dobrý ale kniha je genialna

      Odstrániť
  2. Marťana som nečítala, ale videla... Film sa mi páčil, ale znova by som si ho nepozrela (:

    www.danielainthelibrary.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No film je dobry z radou raz si pozriem a super su filmy ktore si pozriem mnoho krat , a navyse mne tam vela veci chybalo z knihy a kopec dobrych hlasiek ale uz aj tak film bol dlhy , proste kniha je kniha

      Odstrániť
  3. Lol, so do what you need, go buy it, borrow it ,steal it ( just joking ) awesome that made my day :) going to borrow it then :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Knihu nepoznám, no veľmi ma zaujala, asi sa po nej pozriem :) vďaka za tip!

    Na mojom blogu práve prebieha Giveaway s Weledou a budem veľmi rada, ak sa zúčastníš :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť
  5. i just watched the movie and loved it, i'll have to read the book as well :)

    danielle | avec danielle

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ještě jsem to neviděla ani nečetla, ale tvůj článek mě na to navnadil :) http://praguestyle1.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

I love your comments and also your blogs so leave me you address (so I can check and maybe even stalk) but please no more follow for follow - if you like me follow me, if not - don't, no hard feelings :)